....MauLidur Rasul...

assalamualaikum.....
slamat mnyambut maulidur rasul..bnyak2 kan selawat kpd junjungn bsar nabi muhammad s.a.w.

ari ni sy ad tuisyen kat sekolah..klas bi and ba...sy brsyukur sangat bnyak ilmu sy dapat hari ini lbih2 lagi di hari yang mulia iaitu hari jumaat dan diserikan lagi dgn smbutan maulidur Rasul...amin...ambil berkat..insyaAllah ilmu yang diajar diberkat dan diredhai...

sy sbnar terbolah..sbb sy sorang jer yg pkai baju casual..orang lai sume pkai bju seragam sklh dan bju ko..
tapi x per..x der orang kesah pun kan...sy bkan langgar perauran ker apa..ustazah ckap nak pkai x per..x nak pkai x per..forget about it...

sy nak kongsi ilmu yg sy blajar ari ni..erm..bahasa inggeris sy blajar ari ni buat literature psal contrasting character..kira mcm antagonist and protagonist..kita kna bandingkan..dua character dlam satu perenggan mnjadi satu isi disertai dgn evidence nya skali...satu baik satu sebaliknya..best sangat...dan kita orang buat lthn paper 1....

lpas 2 ba plak...sy blajr tjuk" man talaba u'laa sahara layali".. kita cari.. mksud n faham n hafal...then..kita orng  blajar nombor..yang mana nmbor 1 -10, 10-19..............

tu jer kot salam....
salam sejahtera, salam 1 Malaysia

0 comments: